Dzieci posiadają naturalną potrzebę odkrywania otaczającego ich świata. Dlatego, aby pielęgnować te wspaniałe kompetencje odkrywcy, zachęcano dzieci do wykonywania prostych eksperymentów, wspólnych badań i przyrodniczych obserwacji. Eksperymenty sprzyjały wielokierunkowej aktywności dzieci- zarówno technicznej, poprzez tworzenie prostych konstrukcji tłumaczących poszczególne zjawiska, a także emocjonalnej, ponieważ zaskoczenie i moc entuzjazmu były ich nieodłączną częścią. Co więcej, pomagały budować poczucie sprawczości u dzieci i uczyły myślenia przyczynowo- skutkowego. Wspólne eksperymentowanie było świetnym narzędziem do wywołania momentu zaskoczenia, dzięki któremu najwięcej zapamiętały.
Bożena Gajownik
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e1-1024x768.jpg)
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e2-1-1024x768.jpg)
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e3-1-1024x768.jpg)
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e4-1-1024x768.jpg)
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e5-1-1024x768.jpg)
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e6-1-1024x768.jpg)
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e7-1024x768.jpg)
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e8-1024x768.jpg)
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e9-1024x768.jpg)
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e10-1024x768.jpg)
![](http://zsp.adamow.pl/wp-content/uploads/2023/06/e11-1024x768.jpg)