Szkolny Dzień Pisma Ręcznego

23 stycznia w naszej szkole obchodziliśmy Dzień Pisma Ręcznego. Z tej okazji uczniowie klas IV – VIII na lekcjach języka polskiego starali się jak najładniej ręcznie przepisać wybrane fragmenty dzieł naszego Patrona, Henryka Sienkiewicza. Aby zachęcić ich do jakże wyczerpującego jak się okazało dla nich zadania, mogli oni wcześniej zobaczyć, w jaki sposób zapisywano ważne informacje w starych dokumentach; dowiedzieli się wtedy także, dlaczego pióro określamy przymiotnikiem: wieczne. Najstaranniej przepisane przez uczniów teksty zostały zaprezentowane na przygotowanej na górnym korytarzu wystawie: „Słowa ulatują, pismo pozostaje”.  Dzień pisma ręcznego, to doskonała okazja do przypomnienia, dlaczego warto pisać ręcznie. Otóż, takie pisanie:

-wspomaga rozwój sprawności manualnej oraz precyzji ruchów, a one z kolei są niezbędne dla prawidłowego rozwoju poznawczego;

–  sprzyja rozwojowi umiejętności czytania, zdolności językowych i krytycznego myślenia;

– stymuluje aktywność mózgu i pomaga w rozwoju połączeń synaptycznych;

– uczy samokontroli i dyscypliny;

–  wspomaga i ćwiczy pamięć, a dzięki ręcznemu pisaniu różnych tekstów rozwijamy u siebie takie umiejętności jak koncentracja, organizacja i systematyczność.

Pisząc ręcznie, robimy mało błędów gramatycznych i stylistycznych, a przede wszystkim wyrabiamy sobie ładny charakter pisma.

Dlatego serdecznie zachęcamy do tego, aby doskonalić swój charakter pisma.

Anna Polak, Teresa Studzińska