PEDAGOG SPECJALNY
,,Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie”
Janusz Korczak
Godziny pracy pedagoga specjalnego:
Poniedziałek: 8.40 – 9.40, 12.20 – 14.20
Wtorek: 7.55 – 10.35, 11.20 -13.30
Środa: 7.55 – 8.45, 9.30-10.35, 11.20-12.30,
Czwartek: 9.30 – 10.35, 12.20-14.20,
Piątek: 7.55 – 9.40, 12.20 – 14.20
Drogi uczniu, przyjdź do pedagoga specjalnego jeśli:
- masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać,
- chcesz z kimś porozmawiać,
- potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu konfliktu,
- nie potrafisz porozumieć się z rówieśnikami,
- czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
- masz problemy rodzinne i edukacyjne,
- nie radzisz sobie z własnymi emocjami.
Przyjdź z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.
Drogi rodzicu, przyjdź do pedagoga specjalnego jeśli:
- niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka,
- chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim,
- potrzebujesz wsparcia w procesie wychowawczym,
- szukasz pomocy w rozwiązywaniu problemów rodzinnych i edukacyjnych Twojego dziecka.
Zadania pedagoga specjalnego:
- współpraca z nauczycielami, uczniami i rodzicami w rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły,
- rozpoznawanie, wraz z psychologiem i pedagogiem, indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
- rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
- współpraca z zespołem nauczycieli i specjalistów w zakresie opracowywania dokumentacji dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (w tym IPET i WOPFU),
- wspieranie nauczycieli w zakresie doboru metod, form pracy, środków dydaktycznych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
- współpraca z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny,
- udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom, rodzicom i nauczycielom.