PEDAGOG SPECJALNY

 

PEDAGOG SPECJALNY

 

,,Dziecko ma prawo być sobą. Ma prawo do popełniania błędów. Ma prawo do posiadania własnego zdania. Ma prawo do szacunku. Nie ma dzieci – są ludzie”

Janusz Korczak

 

 

Godziny pracy pedagoga specjalnego:

Poniedziałek:     8.40 – 9.40,    12.20 – 14.20

Wtorek:             7.55 – 10.35,   11.20 -13.30

Środa:                7.55 – 8.45,     9.30-10.35,     11.20-12.30,

Czwartek:          9.30 – 10.35,   12.20-14.20,   

Piątek:                7.55 – 9.40,    12.20 – 14.20

 

 

Drogi uczniu, przyjdź do pedagoga specjalnego jeśli:

  • masz problem i nie wiesz jak go rozwiązać,
  • chcesz z kimś porozmawiać,
  • potrzebujesz pomocy w rozwiązaniu konfliktu,
  • nie potrafisz porozumieć się z rówieśnikami,
  • czujesz, że nikt Cię nie rozumie,
  • masz problemy rodzinne i edukacyjne,
  • nie radzisz sobie z własnymi emocjami.

Przyjdź z każdą sprawą, z którą sam nie potrafisz sobie poradzić.

 

Drogi rodzicu, przyjdź do pedagoga specjalnego jeśli:

  • niepokoi Cię zachowanie Twojego dziecka,
  • chcesz porozmawiać o dziecku i Twoich relacjach z nim,
  • potrzebujesz wsparcia w procesie wychowawczym,
  • szukasz pomocy w rozwiązywaniu problemów rodzinnych i edukacyjnych Twojego dziecka.

 

Zadania pedagoga specjalnego:

  • współpraca z nauczycielami, uczniami i rodzicami w rekomendowaniu dyrektorowi szkoły do realizacji działań w zakresie zapewnienia aktywnego i pełnego uczestnictwa uczniów w życiu szkoły,
  • rozpoznawanie, wraz z psychologiem i pedagogiem, indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów w celu określenia mocnych stron, predyspozycji, zainteresowań i uzdolnień uczniów oraz przyczyn niepowodzeń edukacyjnych lub trudności w funkcjonowaniu uczniów, w tym barier i ograniczeń utrudniających funkcjonowanie ucznia i jego uczestnictwo w życiu szkoły,
  • rozwiązywanie problemów dydaktycznych i wychowawczych uczniów,
  • współpraca z zespołem nauczycieli i specjalistów w zakresie opracowywania dokumentacji dla uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (w tym IPET i WOPFU),
  • wspieranie nauczycieli w zakresie doboru metod, form pracy, środków dydaktycznych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz jego możliwości psychofizycznych,
  • współpraca z podmiotami i instytucjami działającymi na rzecz dziecka i rodziny,
  • udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej uczniom, rodzicom i nauczycielom.